Zredagowanie artykułu

Zredagowanie artykułu warto powierzyć komuś, kto ma do tego odpowiednie przygotowanie i potrafi ze smakiem dobierać słowa. Ze smakiem i ze… słownikiem dobrego stylu. Nie ma ludzi wszechwiedzących, a ci, którzy swoje życie poświęcili na nauczanie piękna polszczyzny, powinni nas inspirować i wskazywać drogę do właściwego doboru słów. Częstym zjawiskiem wydaje się dobre przygotowanie merytoryczne z danego tematu czy określonej dziedziny wiedzy (na przykład psychologii), idące w parze jednak z kiepskim przygotowaniem językowym, oratorskim i redaktorskim. Tymczasem nie da się dobrze pisać bez dobrego stylu i bez umiejętności dobierania stylu do sytuacji i odbiorców tekstu. Warto polegać więc nie tyle na przygotowaniu merytorycznym, ile raczej na… językowym, ponieważ osoba poprawnie i ciekawie pisząca może zdobyć wiedzę z innej gałęzi nauki (choćby ze wspomnianej psychologii) i przyjemnie omówić konkretne zagadnienie, podczas gdy psycholog nie będzie potrafił – nie wspominając o braku chęci – dobrze się wyrazić i zachęcić czytelników do zapoznania się z jego tekstem. Warto inwestować przede wszystkim w dobrych redaktorów oraz ewentualnie umieszczać informację o tym, że tekst był KONSULTOWANY z określonym fachowcem. I wilk syty, i owca cała.

Reklamy
Explore posts in the same categories: Redagowanie tekstów

Tagi: , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: